It´s not ok....



Men vad kan jag göra åt det?


"Det finns två tragedier i livet.
Den ena är att inte få det man önskar.
Den andra är att få det."


Tragedier inträffar.Vad ska man göra? Ge upp? Kasta in handduken?
Nu förstår jag att när ens hjärta krossas, måste man kämpa för att känna att man lever.
För det gör man!
Och smärtan man känner?
Den är en del av livet.
Förvirringen och rädslan?
Den påminner om att det någonstans finns något bättre, som är värt att kämpa för.

I år fick jag allt jag ville ha och önskade mig.
Men på ett sätt förlorade jag ännu mer.

Medan vi kämpar för att få det vi önskar...
Det vi tror kommer att förbättra vårt liv:
pengar, popularitet, berömmelse...
Glömmer vi bort det som verkligen betyder något, som vänner, familj och kärlek.
Saker vi redan hade.

Så är det en tragedi att få det man önskar?
Jag tror det är fel.
Att inte få det man önskar är en tragedi.
Men att få det man önskar?
Det är allt man kan hoppas på.

I år önskade jag mig kärlek, att ge mig hän åt någon annan och väcka ett sårat hjärta.
Min önskan gick i uppfyllelse. Om det är en tragedi att få det, så okej.
För jag ångrar ingenting.
Även om det är en olycklig kärlek. Jag önskar bara att du kunde förstå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0