”Djupa fickor och vibrerande mobiltelefon gör att den som ringer får dröja”

Om ändå inte mobilen hade blivit uppfunnen... Hade säkerligen klarat oss alldeles utmärkt utan dem. Hela tillställningen med mobil, sms och mms känns som den är överskattad. Om ändå inte...
Det kanske inte är riktigt rätt att säga egentligen, men jag kan bara konstatera att hade inte mobilen funnits så hade mina problem varit betydligt mindre än vad de är nu.
Men samtidigt vore det att ta bort en stor del av mitt iiv. Man lär sig av sina problem?! Det sägs så i allafall... Om jag tänker efter så ändrade mobiltelefonen på det som skulle kunna ha hänt den där sommarkvällen.
Jag hade inte fått förmånen att lära känna MH heller. Då hade allt tagit slut eller rättare aldrig haft en riktig början för ungefär 1 år sen. Svårt att förneka, men MH har påverkat mig väldigt mycket det senaste året. Men det fick tyvärr, eller jag är av den åsikten att tyvärr tog slut för 8 månader sen. Alla kan dessvärre inte hålla med mig. Men tiden som var bestod av ett enda långt lyckorus. Måste vara denna bästa drogen som finns.

Att trevande börja återfå vänskapen betyder så oerhört mycket för mig, men tyvärr följer det mest dina spelregler. Fick klarhet i det för 1 1/2 dygn sen. Fick ett mess på telefonen. Var oerhört skrämmande att läsa och jag förstod allvaret i det. Snälla och ber dig kan få håret att resa sig även med tanke på ordens ganska vänliga karaktär. Men sätter man in dem i messets rätta sammanhang, så var det bara skrämmande.

Det här är en start på det nya året som jag kommer att minnas länge.
Var inte direkt igår man blev inblandad i ett triangeldrama, dessutom inte med vilje. Hade ingen aning om att allt var så här komplicerat. Måste lämna över ansvaret på MH. Det är trots allt hans spelregler vi har dansat efter. Tyvärr var det inte bara jag som var ovetande om vad som pågick, men nu vet vi alla tre att nåt inte är som det ska.... Eller vad är som det ska? Att E är nummer 1 och jag är den ständiga förloraren. Om jag ändå bott i samma stad, så hade i allafall förutsättningarna varit likvärdiga.
Desto mer MH berättade desto rörigare blev det. Tom jag fick ett nytt namn. Jag är numera Maria... Detta namn förföljer mig in i graven tror jag. Borde kanske byta? =O
I vilket fall fick jag ett mess från E där hon frågar ut mig om hennes sambo och mitt förhållande. Har valt att avakta med svar. Hur jag än svarar kommer det bli fel.
Svarar jag ärligt bryter jag mitt löfte till MH, men det är det jag helst hade svarat med. Men det kan jag inte göra... Är lojal mot dig, så länge du inte söndrar och förgiftar mitt liv. Hoppas att jag inte behöver bryta det löftet.
Skulle kunna justera sanningen lite, bara lite så skulle MH må bättre (tror det i allafall) och dessutom skulle E bli nöjd, men jag vet inte om jag klarar det. Om hon ringer mig så gör jag det. Känns som det är lättare att tala med nån än att skicka ett mess. Missförstånd uppstår så lätt. Se vad sms och mms gjorde. Utan det hade inte E vetat något, inte sett hans mailkonto, ingenting.
Känns som det bästa är att tiga just, som det gamla citatet "tala är silver, tiga är guld".
Ska dock försöka prata med MH i morgon då han förhoppningsvis jobbar. Pratade flera ggr igår, men det känns som om jag har börjat smälta allt nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0