Dag 44...

Här i Thedinghausen är vädret kanonfint. Vilket gör att det är väldigt jobbigt att rida och arbeta. De stackars hästarna blir så angripna av broms att de bara rusar runt i paddockarna om vi släpper ut dem. Allt detta gjorde att vi valde att börja arbeta 1 timme tidigare än vanligt, 5.30 med andra ord.
Så jag longerade min första häst (Starlett) i ridhuset klockan 7 på morgonen, red Calle klockan 8. Redan klockan 8 var det så varmt att svetten lackade både om jag och hästen.
Sen handjobbade jag Sean ca 30 min...
Vi var klara att gå på lunch klockan 11, så idag blir lunchen lång. =)

Klockan är nu strax efter halv 6 och vi har 31 grader ute. Håller på att avlida av värmeslag. Man ska inte klaga på värmen, så det tänker jag inte göra. Men jag hade inte gråtit blod om det var 5 grader svalare ute...

Nu ska vi dra till IKEA! =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

IKEA.., trevligt, trevligt:) Jobbigt nä det blir för varmt! I augusti åker jag till söderhamn en sväng. När åker du hem? Kramiz!

2009-07-04 @ 19:51:16
Postat av: Syrran

Blev du inlåst på Ikea, eller? :)

2009-07-07 @ 12:12:44
Postat av: Jenny

Vill veta mer:)

2009-07-13 @ 09:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0