Ryttarfest

I lördags hamnade vi på ryttarfest i Isernhagen utanför Hannover. Julia, Janine, Ursi och jag tog vår lilla exclusiva bil dit. Väl där mötte vi upp med Holger, Barbara, Ninna och lite annat folk från vårt grannskap. Var helt sjukt mycket folk där. Tyvärr har min mobil gett upp så det blev inga kort därifrån. Hoppas jag ska kunna ta några av Ursi´s kort och publicera dem här sen.
I stort sett var allt ryttarfolk i från den här delen av Tyskland där, inklusive en massa beridare & groomar.
Bla var i stort sett alla Ludger´s groomar där.

Dock hände ett litet missöde. Inte för mig, men ändå... =)
Vi hade bestämt att åka därifrån vid 2 eftersom det var en hel timmes resa dit och självklart så har vi ingen ledig dag utan börjar 6.30 som vanligt. Alla på plats vid bilen klockan 2, utom Janine. Tillbaka till festen. Väl där säger hon att hon åker med Floridan´s groom hem. Ok, hennes val.

Väl på morgonen börjar jag fundera på var hon är, men tänkte att hon kanske fått ta lite sovmorgon för Anu. Det visade sig dock inte vara så. Barbara ringde mig på mobilen, så jag ringde upp henne. Janine svarade. Deras skjuts hade åkt utan dem. Ooops!
Fick rusa in i J´s rum och packa en kasse med stallkläder åt henne, som Markus kunde ta med till henne.
Ingen Markus, ingen Meredith och ingen Karsten i sikte. *panik*
Ställde kassen med kläder utanför Meredith´s bil i hopp att någon skulle se den.
Nu kom dock hon till stallet, men senare än vad vi räknat med. Var så roligt att se hennes reaktion då hon förstod att Janine var på showen.
Nu gick dock allt bra. Ingen var arg förrutom Anu på morgonen, som fick planerna spolierade. Men även hon kunde skratta åt det i efterhand. Tror dock det dröjer innan Janine provar nåt sånt igen. *lol*


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hur trivs du? nå hemlängtan? Låter som du har superskoj:)

2009-07-01 @ 21:10:24
Postat av: Svar till: Jenny

Jag trivs som fisken i vattnet. Har superkul, fullt upp hela dagarna från tidig morgon till sen kväll för det mesta. Ingen hemlängtan än så länge i allafall... =)

2009-07-01 @ 22:23:33
URL: http://tessla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0