Tiden räcker inte till...

och dessutom har jag varit för trött för att orka skriv något här.. Så jag har inte, tro det eller ej fastnat på IKEA eller någon annanstans heller för den delen.

Här kommer rapporten från min förra lediga dag. Tisdag förra veckan.

Janine hade beslut sig för att åka hem till sina föräldrar på en liten semester. Hon har slutat jobba för Meredith och jobbar numera för Markus, så mellan jobben passade hon på att ta några dagars ledighet.
I viket fall som helst var den underbara planen att vi skulle åka härifrån klockan 7 på morgonen (och det gör man frivilligt på sin lediga dag?) och sen skulle jag skjutsa henne till Bremen tågtation.... Men planer är till för att ändras.

Är det inte så?

Frukost intogs på MCDonalds. Var inte särskilt hungrig, så det blev endast en smörgås och en kopp varm choklad för min del medan Janine slog på stor med både bacon, äggröra och en massa annat....
Efter det tog vi bilen via autobahn till Bremen, krånglade oss genom centrala Bremen till tågstationen då J kom på den oerhört smarta idéen. Vi åker till Münster först och hämtar hem hennes saker från hennes första jobb.
Vi fick med andra ord krångla oss ut från Bremen igen och ut på autobahn. Nu i motsatt riktning.

Efter mycket om och men (vägarbeten osv) tog vi oss till Münster. Tyvärr är även detta en väldigt stor stad och vi åkte runt i staden total förvirrade. Hamnade fel, gågata....
Efter flertal felåkningar, och vi var mer och mer vilse efter felaktiga vägvisningar. Slutade att vi fick fråga en taxichaufför om vägvisning. Lyckades efter en timme eller så att hitta rätt väg och vi var äntligen nästan framme hos Denis Lynch!


    
  

.

Efter trippen till Münster, så åkte vi tillbaka till Bremen och där var tanken att J skulle ta tåget till Göttingen.
Men problemet var att klockan blev så mycket att hon valde att följa med mig tillbaka till Thedinghausen efter att hon köpt biljetter till tåget dagen efter. Men den här gången inte från Bremen utan från Achim. Tack och lov. Känner inget sug efter att köra i Bremen på ett bra tag.
Efter en hel dag var vi tillbaka vid 19.30-20 tiden. Helt slut... Vilken free day. =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0