Dag 14 - Mittwoch

Idag ringde mobilen. Hade ställt båda för säkerhetsskull, men då vaknade jag självklart 5.30 i stället för 5.55. Fast hellre det än 6.35 eller så.

Dagen idag har varit bra. Det är dock väldigt trist väder med en massa blåst. Var inte helt lätt att promenera hästar.
Lilla ABBA var mer högt än lågt ibland, men det gick totalt sett ganska bra, men jag känner av armen/axeln nu.
Corofina fick gå ut med Felix även idag. Tanten är så nöjd, men vi fick byta hage på henne eftersom hon bara sprang i den. När vi bytte hage blev hon genast lugnare.

Morgonen fortsatte med att jag red Calle - Cartell, den enda skimmeln i stallet. Upptäckte att han är en underbart trevlig häst att rida: Han är lite högre och kortare än de andra och behöver mer skänkel (perfekt för mina långa ben). Han är lugn och stabil. Travade honom i låg form ca 30-45 min. Gick väldigt bra. Markus och Meredith har åkt på semester, så vi tar alla hästarna just nu.

  

Promenerade även Rusty innan det var dags för lunch och mockade ur några boxar till. Smörjde väl 6 träns och nästan lika många sadelgjordar innan det var dags för lunch.


Dagens stora plus under lunchen. Internet fungerar igen! =)
Det andra stora pluset är att jag hade annan mat än Lasange idag. Börjar bli väldigt trött på Lasange vid det här laget... Dagens lunch. Kyckling i sötsursås med ris... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0