Dag 19 - Fortfarande måndag

Hade egentligen tänkt att åka in med tåget från Achim till Bremen, men det blev i stället så att när Barbara väl vaknat bestämde oss för att åka till Weserpark. Men först hjälpte jag henne att städa ur hästlastbilen. Enda problemet att nyckeln till rampen var totalt försvunnen. Slutade med att vi fick baxa ner en säkert 40-50 kilo tung låda full med hästsaker från 1,5 meters höjd eller så. Efter en hel del bökande kom den väl ner. Ett riktigt åbäke.

Sen måste vi ju få ner det gigantiska tävlingsskåpet. Inte en chans att vi skulle kunna få ner det på samma sätt. Då kom Barbara på att samma nyckel användes till bensintanken och då hittad vi nyckeln i sidofacket på passagerardörren. Problemet med skåpet var dock när vi skulle få ner det att det välte väl nere. Vår vanliga tur, men tack och lov blev det inga skador på det.

Janine var på mindre bra humör idag. Hon gick på mig flera gånger om att jag måste säga till om jag ska ha bilen. Som om jag varit någonstans med bilen idag? Allt handlade om att hon ville ha bilen klockan 19 och att vi måste vara tillbaka tills då. Är ju inte ofta någon frågar mig om det heller. Känner att jag inte riktigt orkar bry mig. Är inte varje dag, som någon tar bilen. Den står rätt ofta här utanför.

På väg till Weserpark lyckades Barbara rätt fint. Hon skulle svänga vänster i en korsning och alla bilarna hade ställt sig i en och samma fil (med andra ord, mitt i). Hon svängde ut till vänster, men inte tillräckligt så våran backspegel skrapade i en annan bil, Hände inget med den andra bilen, så det var lugnt. *pust*

Dramatiken fortsatte: Väl ute på Weserpark, så stod vi och pratade om vart Barbara kunde gå för att få sin "bonuslön" växlad. Plötsligt kom en man med beigejacka springande. Personalen skrek att vi skulle stoppa honom. Jag sträckte ut armen och känner jacktyget mellan fingrarna, men får aldrig tag i honom. Både Barbara och jag hängde efter honom ut på pakeringen, men han är snabbare än oss och springer iväg över stora vägen. Inte ens chans att jag skulle följa efter honom där. Han hade tydligen stulit något från Media Markt, men vad det var såg vi aldig eftersom han hade det i handen under jackan.

Barbara passade på att shoppa idag. Blev både "The Sims 3", Harry Potter Box, datamus och presentkort till sin bror.
Handade ingenting där för egen del. När vi ändå var på Weserpark passade vi på att handla på vår favoritaffär "REAL". Finns precis allt där.
Lyckades även ta oss hem helskinnade tillsammans med bilen. Kom hem 19.05, så Janine kunde väl inte klaga på det.

Förresten så är Corofina hämtad dag. Hon skulle visst till Polen, som avelssto eller nåt. Hennes framben är inte bra. Har ju någon lags senskada. Tydligen hade det inte gått att linda henne bak eftersom hon fick vansinnesutbrott, så det hade fått gå i allafall. Så från att ha haft 3 hästar - 4 hästar - 3 hästar igen i "mitt" stall, så är det nu bara 2 kvar. Annie och ABBA..

Nu har jag pratat med Sofia via Skype, så nu är det dags att sova. Hörde för en stund sen när Beerbaums åkte med hästtranssporten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0