Dag 26 - fortfarande vaken

Det här måste nästan vara ett vakenhetsrekord för mig här i Thedinghausen. Vaknade ju vid 5 i morse och är fortfarande inte särskilt trött. Jag måste i vilket fall som helst snart sova. Klockan ringer 5.55 och jag har lovat att vara väckarklocka i morgonbitti. Ska väcka Julia vid 06.05, så vi hinner äta snabb frukost och Barbara önkade väckning klockan 06.15. Ska försöka komma ihåg det nu.

Har varit en spännande dag idag. Markus fick hem en ny häst, den 13:e i stallet. Blev med andra ord lite omflyttningar i stallet. Calle, vår vite springare har flyttat in i "mitt" stall, med andra ord i det lilla stallet i Corofinas gamla box.¨
Den nya hästen fick flytta in i Calles gamla box.

Blev en lite dramatisk eftermiddag med den nya hästen. Den nya hästen, som har ett väldigt krångligt namn (tänker inte ens försöka uttala det, än mindre skriva det) har fått smeknamnet Pablo. Den nya pållen är en spännande hingst. Vet inte vad jag ska säga om honom. Han är jättefin, ser dock lite ut som en kallblodstravare, men riktigt grov nacke.
Att Annie rymde ur boxen var bara problem ur liten synvinkel, den nya hingsten är väldigt "horny" av sig. Kan delvis beror på att det står två ston i hans stall och att CC (Charming Coco) brunstar. Julia försökte borsta honom, medan han var bunden och jag höll honom. Vi gav snabbt upp. Han var alldeles för upphetsad för det och får delvis utlösning. Trevligt värre.


I stället skulle Nathalie försöka borsta honom i "grooming boxen". Det slutade med dramatik då han i uppphetsat tillstånd hoppade på henne. Nu gick allt bra, men det kunde ha gått riktigt illa. Jag missade det hela då jag var ute och hämtade Annie i hagen.
Det hela slutade med att Markus fick komma och ta honom med hjälp av Ninna. De fick på hela utrustningen och tydligen var Markus väldigt nöjd med ridningen, så denna pålle blir visst kvar. I jämförelse med suriga/bitiga Sean, så är Sean en ängel. Hoppas han har lugnat ner sig till i morgon.

Annat som hänt är att ABBA har blivit halt under helgen som gått. Markus och Ninna är inte så glada just nu, eftersom Nathalie som ridit henne borde ha känt om hästen blivit halt. Dessutom har jag inte skött henne mycket de dagar jag varit uppe hos Meredith i hennes stall, så idag när jag var där upptäckte jag att hon skrämt henne. Världens goaste, mysigaste häst blev riktigt skräckslagen då Birga höjde händerna utanför boxen. Får försöka få tillbaka förtrondet från henne.

Andra nyheter: På onsdag ska jag inte vara i Markus stall utan i Merediths i stället. Det hela gör mig en aning skräckslagen eftersom hon är en väldigt speciell person och allt måste bli perfekt... Ska jobba i stället för Janine, som har i allafall halva dagen ledig. Hon kommer troligen tillbaka till stallet efter lunch, så i morgon måste jag lära mig en massa nytt.

Dessutom har Ninna tagit upp med Nathalie att det bara är en chef i stallet, så vi får se om det är någon förändringar. Trivs i övrigt jättebra med allt här.

KOM IHÅG: Penna och papper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0