Dag 29 "a day off"

Har haft en ledig dag. Tänkte pasa på att sova ut då de andra skulle vara tvugna att börja klockan 06, eftersom ett helt gäng med hästar skulle på tävling. Carneval, Constance, Constantin, Sean och Rusty.
Bara för att man har ledig dag vaknar man tidigt. Vaknade andra gången när klockan var 7.10. Snacka om att dt går fort att vänja sig med att kliva upp tidigt på morgonen. Går nog ännu fortare att vänja sig av med det... ;)

Blev lite av en slapp dag idag. Gick runt i sovkäder tills Janine kom klockan 10.30 och ville att vi skulle åka till Verden under lunchen. Varför inte?!
Nu ska ingen tro att jag var så lat att jag somnade om efter klockan 7.10. Hade en massa annat att göra. Passade på att städa lite, dammsuga och tvätta. Både 1, 2 och 3 maskiner... Så nu har jag rena kläder, nya lakan och fräscha handdukar. Kan man kräva mer? ;)

Under lunchen åkte Julia, Janine och jag till Verden. Barbara hann inte tillbaka till huset tills 11.30, så hon får följa med oss en annan gång. Tar 15-20 min att åka dit och man vill ju ha lite tid på sig där också.
Jag hade inte tänkt handla något, men det blev ett par ridbyxor och ett par sporrar med tillhörande remmar. Var dock i behov av båda, så det var inget onödigt köp. Är även i behov av nya handskar, men det ska jag fråga Ninna om hon har några att sponsra mig med.
Vi passade på att även äta lunch i samma veva. Åt på Subway. Nu blir Maria stolt över att jag gjort det för första gången. Har lyckats undvika det tills nu. Det där med mackor och en massa sås är inte riktigt min grej. Inte för att det inte var gott, men det är inte min grej helt enkelt....

Janine och jag hade tänkt dra till Weserpark på eftermiddagen, men det blev ändrade planer. Constance (Annie)  skulle komma hem från tävlingarna idag och någon måste ta emot henne. Ville inte lämna Julia ensam med henne, eftersom Natti är på konsert i kväll. Så ingen Weserpark. Få se om vi hinner i morgon i stället.
Är dock lite mindre glad just nu. Annie var "crazy" i transporten och var som en jojo, så när lämmen var nere kastade hon sig ut och jag vägrade släppa henne. Det som hände var att klump jag glömt att sätta på mig handskar och repet brände mig rätt ordentligt på händerna. Högerhand är rätt illa tilltygad nu, så snälla Janine fick leta fram kylbalsam för hästar på sitt rum. Så nu har jag 1 cm tjockt lager med kylgelé och gladpack över det. Plus att jag fick superstarka värktabletter. Hoppas jag är bättre i morgon. Satt över 1 timme med handen i kallvatten. Underbart skönt.

Pratade med Sofia en stund på kvällen via Skype. Trevligt värre....
Förresten så besannades mina misstankar innan jag åkte om att Andreas och Helena ska ha barn. Hörde det idag att de fått tid den 29:e oktober. Vad var det jag sa... *asg*  Sa det redan i början av maj eller om det var ännu tidigare....
1-0 till mig. ;)
Roligt att höra nyheter hemifrån ibland, även om jag inte längtar hem det minsta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0