Dag 3 (lördag)

Började tidigt i morse, 06.45 närmare bestämt.
Mockade "bara" 5 boxar, så det var helt ok. Har dock inte kommit in i det här att man ska länga så otroligt mycket strö. Är det kiss i botten, så tar man ut allt det om är ovanför och runt omkring det också... Har väl att göra med att man inte har tid för att vara så noga.
Har ridit Marcus häst Scarlett på uteridbanan idag. Wow, vilken häst. Har väl en mankhöjd på säkert 175 cm, men är oerhört lätt för skänkel och hand. Var inte helt lätt att rida den, med tanke på att jag vill använda mycket ben. Enklaste sättet för att koppla bort benen var att stå, stå, stå i galoppen. När vi äntligen hade klarat av ridpasset var jag så trött i benen att de bara skakade. Men det gick bättre mot slutet. Kommer behöva lära mig slappna av mer på dessa giganter. Var inte helt lätt måste jag säga. De har ju ett helt annat steg än vad jag är van vid med Mimma, ridskolehästarna eller alla ponnyer man har ridit under åren. Även Mistress ligger i lä jämfört med de här klunsarna.
Har även hunnit promenera Elba på morgonen. Nu har vi i vilket fall som helst lunch i en halvtimme till.

Lunchen var oerhört spännande. Fryst Lasange. Var hyfsat gott. Har 2 olika märken på lasangen, så jag får väl prova den andra någon annan dag. I morgon blir det nog 5 minuters Gulaschsoppa till lunch och en kopp tee med smak av jordgubbar/rabarber.
Ska prova citronte vid något senare tillfälle.
Har känning av skavsår på hälarna. Ridskorna är inte det skönaste på denna jord. Måste se till att plåstra om dem ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0