Dag 7 - fortfarande i Thedinghausen

Vissa trodde inte jag skulle stanna i Tyskland för ens en vecka, men den veckan är avklarad nu. Anlände till Bremen förra torsdagen och idag är det onsdag.
Senaste rapport angående råttjakten vi hade igår. Råttan hade satt i sig råttgift och Jesper förbarmade sig ver råttans lidande och avlivade den på snabbast möjliga sätt. Skulle infoga bilder på en sådan råtta igår, men dem bilderna kommer idag i stället.



Vi har för övrigt varit riktigt duktiga idag. Efter avslutat dagsverk i stallet fortsatte jag och Julia till affären där det inhandlades mer frukt och lasange. Lever i stort sett på nudlar, lasang.e, frukt och yoghurt. Den tyska yoghurten är fantastiskt god. Har hittat min favorit, jordgubb. Skulle Barbara att jag skrivit det så skulle hon nästan avlida. Internskämt om det som har smak av jordgubbar.

I vilket fall som helst fortsatte jag min galna städräd jag startade igår. Idag fick jag dock hjälp...
Barbara, Julia och jag satte igång med att frosta av frysen (var i verkligen inte igår det kunde ha gjorts). Fick hjälp av Janine när hon ätit klart.... Hon försvann dock så fort hon hade möjlighet till det. Jag måste besöka toa och sen... borta.
När vi ändå var i gång med avfrostning av frysen så passade vi på att slänga mat och märka mat med namn. Efter frysarna, som vi har två stycken av så fortsatte vi med kylskåpen - även det två stycken, varav det ena stank fruktansvärt trots att det inte var mycket i det. Bara dryck (hmm, alkoholhaltig sådan). Var också någon gammal kvarleva från svunna tider. Alkoholen gick samma väg som den sura mjölken, den mögliga juice osv... Direkt ner i slasken.
Efter att även ha gått igenom alla köksskåp och hyllor, så hade vi hela 3 fulla sopsäckar med X antal kilo skräp.
Städräden fortsatte i och med Barbaras röjning i sitt rum. Där blev det en stor låda med skräp, som skulle gå samma väg som sopsäckarna. Inte undra på att vi har så mycket spindlar inne...
Städningen fortsatte inne i tvättstugan, där vi fick ihop 4 kassar med pantflaskor. Bilens baksäte är fullt med pantflaskor numera, så det blir väl till att åka och panta i morgon.
Enda sättet för oss att förflytta all skit var att hämta en skottkärra och vi pratar om det jättelika modellen. Nu är det i vilket fall som helst rent och snyggt i köket. Vi ska ta tag i all tvätt och gamla sängkläder som skräpar i tvättstugan, men det blir en annan dag (vilket år som helst ).




Har även idag klarat av att göra ordning en häst från grunden åt Marcus, även denna gång "galna" Argentina. Flyter på riktigt bra nu tycker jag... Kom även en ny häst till stallet. Marcus ska visst hjälpa någon med den, så jag antar att eftersom den står i "mitt" stall blir det jag så får ta hand om den. Hette Constance tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0