Tyskland dag 1

Idag jag resan från Söderhamn mot betydligt sydligare nejder... Bremen närmare bestämt.

Hela dagen blev lite yr, som det alltid blir när man ska iväg någonstans. Kunde dock ha varit betydligt värre än så här. Skjutsade iväg mina föräldrar till bussen eftersom de skulle iväg på finlandsresa med någon av Finlandsbåtarna. Fråga mig inte vilken. I vilket fall skulle de fira att min faster Hjördis fyller jämt nu i maj.

Roligt att hinna träffa henne och min kusin med man innan jag åkte. Dröjer ju ett tag till nästa gång nu.

Tur är att man har snälla vänner. Tack till Sofia för hälpen/sällskapet/skjutsen idag. Var guld värt ska du veta...

Blev sittande tre timmar på Skavsta, men jag säger då hellre att jag är där alldeles för tidigt än att behöva stressa. Stressa blev det ändå innan det var klart. Tydligen var det inga avgångar vid 18 tiden utan att alla avgångar skulle gå vid 21-22 tiden, så självklart fick man köa en bra stund innan man kom igenom säkerhetskontrollen. Självklart pep man, så det blev en extra vända och plocka av sig ytterligare saker...

Flyget var i tid och till och med tidigt när det landade. Väldigt fin grabb, som jobbade i besättningen. Blev flörtad med... Haha, lite skojigt kanske.

I vilket fall som helst fick jag vänta en stund på Birga. Tydligen är det så att Ryanair har en egen terminal på andra sidan flygplats än vad de vanliga flygen har. Birga var i vilket fall som helst väldigt trevlig. Fick en trevlig pratstund på engelska på väg till Thedinghausen.

Möttes av stora pampiga grindar vid uppfarten till gården. Kan kanske behövas för att hålla nyfikna borta?

SÅ nu ligger jag i en stor säng. Fick välja rum, det lilla eller stora. Tog det stora som ser ut att ha utsikt över gården. Tror det är stallet som jag har direkt utanför fönstret. Till min stora förtret kom jag på att jag inte packat ner någon handduk, så det blir till att inskaffa fortast möjligt.

Har än så länge bara träffat Birga, som för övrigt inte bor här på gården. Tydligen är de tre? andra flickorna här i huset dåliga på engelska, så det blir till att hanka sig från på tyska antar jag. Får leka titta och peka tills man kommer in i det.

Nu ska här sovas. Börjar klockan 7 i morgon. *gäspar*


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hoppas att du får en bra dag :)

2009-05-23 @ 12:26:01
URL: http://notimetocry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0