Back in Sweden =/

Jag har inte kunnat lägga upp något inlägg på bloggen, eftersom jag haft problem med inloggningen.

Är numera tillbaka i Sverige igen. Jag måste säga att det var med en viss ångest som jag tackade ja till platsen på kriminologprogrammet på Mittuniversitet i sundsvall. Ännu mer ångestladdat var att tala om för Ninna och Markus att jag skulle åka hem i slutet av augusti. De erbjöd mig att komma tillbaka om jag kände för det, så det känns bra för den delen.

Det som kändes mindre bra var att lämna alla vänner som jag har fått i Tyskland. Barbara, Tiia, Ali och Mari. Ni har varit helt underbara den här tiden jag har fått känna er. Janine hade jag väldigt roligt med tills hon knäppade ur efter Verden´s ryttarparty. Hoppas jag snart kan komma tillbaka och hälsa på. Även Anu kom jag betydligt närmare under de sista veckorna i Thedinghausen eftersom jag under den sista tiden började jobba i Meredith´s stall i stället för Markus. Det var med en lättnade som jag slapp arbeta med Janine. Hon var inte riktigt rättvis den där morgonen. Hon kan inte bara tro att det är glömt, för hon var så fruktansvärt oförskämd mot mig och det att få be henne dra åt helvete var en lättnad, även om jag blev tillsagd av Ninna att göra det. Så hade jag lite skuldkänslor efteråt, men hon förtjänade det som sagt var.

Fick skjuts av Jan-Henning till flyget. Var till viss del glad att det var han. Jag har inte lärt känna honom så bra, så det blev inte ett så känslosamt adjö där på flygplatsen. Värre var på morgonen då jag skulle säga hejdå till alla de andra. Hade lämnat små presenter till alla. Tanken som räknas... Är det inte så?

Nu har jag i alla fall börjat plugga och det känns riktigt bra. Är på sätt och vis skönt att läsa på helfart och inte distans. Man får en helt annan kontakt med klassen, men det är ett helt annat studiesätt…
Så just nu sitter jag här och föröker proppa i mig en massa kriminologiska teorier till tentan nästa fredag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0