Putsning av pållen

Har tänkt väldigt länge att jag ska snygga till manen på min häst. Har dock varit så kallt och mörkt under hela vintern att det inte har blivit av. Men idag var det dags.

Tunnade ut och kortade av den, så nu är den ganska snygg. Ser dock ut som om jag kommer behöva jämna till den lite när den lagt sig som den ska. Manen blir alltid lite knepigt när jag kortat av den och den här gången blev det så mycket som mer än 1 dm. Hade inte tänkt på att den hade blivit så vildvuxen, som verkligen var. Skulle behöva putsa till henne med rakapparaten också, men pälsen har inte växt så mycket sen förra gången. Är nog mer än 2 månader sen jag rakade henne förra gången... I vanliga fall växer pälsen ut på 2 veckor, men inte den här gången, så jag måste säga att det är verkligen skönt.

Nu skulle jag bara vilja komma igång och kunna jobba henne på ridbanan igen, men den är fortfarande full med lös snö och is. Tråkigt värre och alla våra skogsvägar och på täkterna är det fortfarande alldeles för mycket snö för att kunna rida på. Vår, jag vill ha vår nu... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0