Polska hästar

Hittade den här hästen på Youtube. Gillade den starkt Vet inte vad det är, men...
Ska egentligen inte titta på till saluhästar, när jag som det är nu inte har möjlighet att ha en till häst. Har ingen boxplats och det är svårt med tiden när man pendlar ca 3 timmar i snitt 3-4 dagar i veckan. Men drömma måste man ju få. Så fort jag får möjligheten att köpa en till häst, så ska jag försöka ta chansen. Men som det är nu känns det som om det dröjer. Tanken är att jag genom Julia ska ta in en polsk häst åt mig. Är ju betydligt bättre priser där än i Sverige, men samtidigt är det väldigt lätt att bli lurad om man inte kan språket. Så jag skulle inte rekommendera någon utan kontakter att göra det. Även om det finns många fina och otroligt duktiga hästar i Polen. Många tyska hopphästar kommer från just Polen.
Holger Wenz häst Gaja kom från just Polen och jag hörde nu i helgen att han har sålts till USA. Alla fina "tyska" hästar hamnar visst där verkar det som...


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vilken fin häst :) fin blogg också

2010-02-01 @ 20:50:48
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0