Ridtur i snöyran

Hade så många skolarbeten att lämna in igår (3 st närmare bestämt), så stallet fick vänta till 15.30 tiden. Mina snälla föräldrar hade dock varit dit och fixat boxen åt prinsessan, annars skulle du bli så väldigt sent med ridningen.
Självklart började det snöa (igen) innan jag skulle dit. Är nog ca 1 meter snö ute och för att hästarna ska ha något att stå på har dem skottat upp en bit av hagen med traktorn. Väldigt välbehövligt.

Trots snön tog jag mig en ridtur Var kallt, men skönt. Nu är det så mycket snö på vägarna att man kan trava och galoppera efter vägarna. Man får bara se till att det inte är någon trafik som är i närheten.
Red lilla rundan och tog vägen genom skogen. Inte så smart upptäckte jag eftersom det halva sträckan var massvis med snö och andra halvan hade de kört upp med snöskotrar, så det var helt ok. Dock så hade nästan ett träd fallit över vägen pga snön. Fick lägga mig över hästhalsen, men sen höll jag nästan på att slås ur sadeln. Var en tjock gren, som hängde ner som inte jag såg. Inte bra alls...

Mimma fick trava i lång och låg form. Hon kändes jättefräsh. I galoppen försökte hon dock dra tyglarna ur handen på mig, enligt henne galopperar vi visst aldrig nog fort.

Tog in en halv bal spån oxå. Tog ju inte in någon spån alls förra veckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0