Utsläpp av hästarna

Stallägaren har fortfarande problem med sitt knä, så vi i stallet delar på utsläppen. Kändes sådär att släppa ut dem idag då det var -24,5 grader ute. Men ut och lufta sig bör det ju få göra, så halstäcket på. Hade inte hjärta att släppa ut Skräcken utan täcke, så han fick sitt regntäcke på. Han är ju inte van att ha täckn på, så det är väl bättre än inget.
Såg nyss att det fortfarande är -23 grader, så frågan är om jag ska åka och släppa in dem innan jag åker till jobbet. Får fundera lite på saken. Bir ju väldigt tidigt i såfall...

Mimma hade nya fleecetäcket på under stalltäcket, sen gårdagens ridtur och jag är förvånad över att det verkar vara rätt bra kvalité på täcket. Har nästan jämt svårt att hitta täcken som ligger bra och stilla på henne, men det här verkar fungera bra. Med tanke på priset, så är jag nästan stum av förvåning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0