Shame and Pride - Varför ska engelska vara så svårt?

Hämtade hem den nya kursboken, som kommit med posten. Även den här boken är på engelska. Varför känns det inte, som om jag blir bättre trots all kurslitteratur jag läser på engelska. Trots att jag bott i ett annat land och i stort sätt bara pratat engelska i nästan 4 månader. Jag pratar regelbundet engelska med Julia via Skype.
Men när jag öppnar den där engelska kurslitteraturen eller läser de där artiklarna, så känns det fortfarande lika svårt som det var innan... Fattar inte hur jag ska göra för att bli bättre och öka läsförståelsen.
Några bra tips?

Vad tycker ni?
Är det skamligt att vara dålig på engelska, eller ska man vara stolt över att man kan erkänna det?


Shame And Pride


Kommentarer
Postat av: Tess

Det är inte skamligt att vara dålig på engelska. Jag är inte heller bra på engelska. Man ska vara stolt för att man vågar erkänna att man inte är så bra på engelska.

2010-03-31 @ 13:57:05
URL: http://thenewtess.blogg.se/
Postat av: althea

Ja det är starkt att erkänna sina svagheter =)

2010-04-01 @ 21:49:27
URL: http://rockerland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0