Eastside på tur

Är roligt att så många av mina vänner varit intresserad av nyförvärvet och flera har varit och tittat på honom redan. Tck för sällskapet Jennie och Johanna. =)
Var riktigt roligt att Johanna kom till stallet, då hon inte ens är helt från samma stad, som mig. Så roligt att hon tog sig tid att komma. Det gillas. =)
Han är ju även skodd numera och han stod som ett ljus hela tiden, så då vet vi det. Då vågar man ju släppa min vanliga hovslagare på honom också. Ville ju inte riskera att han skulle hitta på något bus. Är mest förvånad att lilla "bebis" hade till och med ännu mindre hovar än jag väntat mig! 00 fram och 0 bak, även om han kunnat ha 00 bak också. Han är inte stor min lilla vän. ;)

Var ute och gjorde ett nytt försök att skritta Eastside igår och det gick med ett bättre resultat. Bytte till fullcheckbettet och tog av martingalen, som blev för skarpt för honom. Han var lite lugnare idag också då han börjat vänja sig vid miljön... =)
Men han kickade lite när vi lämnade gården och ner i första backen. Eller kicka och kicka... Hoppade jämfota med bakbenen i allafall. Turen blev väldigt kort. Vill inte riskera något när allt gick så bra. Ett stort tack till Maria, som följde med mig på skrittsvängen, trots att hon frös och redan ridit länge.


Har även visat sig att han gör allt för godis. Han bugar, som ni ser på den gamla bilden. Men han går även helt ner på knä för godis, men då blir han lite förvånad själv så han nästan står på huvudet. Verkar vara lättlärd lillkillen. =)

Kommentarer
Postat av: Sara

gullig bild :)

2010-11-13 @ 11:23:34
URL: http://www.saraaandersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0