Krakow

Befinner mig i Krakow hos underbara Julia. Tyvarr ar vadret inte lika underbart. Jag sager bara... Det regnar och med regn da menar jag att det regnar massvis. Men det som inte dodar, det hardar... Sa vi trotsade vadret igar och gjorde Krakow osakert. Hann se en massa, bara jag kikade ut fran paraplyets skyddande tak. =)
Finns en massa vackra kyrkor har, men tyvarr ar det inte tillatatet att fota inne i dem. Har bland annat varit i kyrkan dar en hel del av Polens gamla kungar ligger i sina vackra sarkofager. Det som ar lite kontroversiellt med denna kyrka ar att Polens president, som dog i flygkraschen fatt sin sista vila har. Gillas inte av alla fran Polen (eller Krakow) i allafall...

Vi var aven ner i "The Dragons Cave". Kan saga att det blev manga, manga trappor ner till botten. Ar dock glad att jag slapp ga uppfor alla dem igen, utan kunde smita ut en annan vag istallet... =)

Vi var sa blota efter var langa stadstur igar att vi sag ut som drankta katter eller nat at det hallet i allafall... Vi var blota upp till knana efter att regnet blast pa oss. Vi har kolat vadret idag och tydligen sa ska det visst snoa naganstans i sodra Polen. Usch... Vintern ar visst pa vag.
Sa nu funderar vi pa att trotsa vadergudarna och ge oss ut mot staden igen... Synd bara att det inte vill sluta regna. Ska troligen bli battra vader i morgon i allafall. Kort kommer senare.

Kommentarer
Postat av: nea

oj vilken cool header!

2010-09-15 @ 23:25:35
URL: http://neakarlssons.blogg.se/
Postat av: ankihh

Hitta den gömda fjärilen i ngt av mina blogginlägg i min bloggtävling, läs mera på min blogg eller bara klicka på länken under:

http://ankihhc.blogg.se/2010/september/bloggtavling-for-er-lasare.html



MVH AnkihhC

2010-09-17 @ 21:04:44
URL: http://ankihhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0