Izor

Var till stalet och skrittade Izor en stund idag. Han har tyvärr ett sår vid sadelgjordsstaden och därför vil jag inte anstränga honom mer än i skritt, så såret får läka lite i fred. Såret gör att följden blir att jag måste sadla lite längre bak än vad jag brukar, så det blev lite konstigt. Fungerade att rida i allafall. Tyvärr var inte Izor alltför samarbetsvillig när jag började ställa lite krav på honom för att få honom att arbeta. Flytta för vänster skänkeln hade han absolut inte lust med, så han svarar med att kicka när jag lägger skänkeln mot hono och ber honom flytta eller överhuvudtaget bara gå fram.

Vänster skänkel ger vänster kick, höger skänkel ger kick med höger back. Dessutom piskar han svansen, som en total galning. Tror vi måste öva mycket på det där med skänkeln för att försöka få honom sluta med de där idéerna. Blir inte särskilt bra ridning, då han bara sparkar när jag ställer lite mer krav. Det är då man ser att hans rödhåriga temperament kommer fram. I övrigt märkar man inte särskilt mycket av det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0