Skolan är igång och jag går nu officiellt 3:e och förhoppningsvis sista året...

Nu har universitetet och kriminologprogrammet sparkat igång det tredje året och höstterminens första kurs (den första på heltid någonsin) är metod. Vi ska alltså korvstoppas med metod i diverse former för att vara beredda att till nästa termin börja med en C-uppsats i kriminologi.

Böcker är beställda, men tyvärr har bara en endaste hunnit ramla ner i brevlådan, så jag försöker väl stycka av den och läsa ut den så fort som möjligt. Inte direkt en bok som förtjänar nobelpriset i litteratur (inte för att jag vet vad den ska innehålla då, men jag går på känn), men säkert nödvändig att ha läst.

Boken som i allafall är på svenska heter: 

Forskningens grundregler : samhällsforskarens handbok i tio punkter



Forskningens grundregler : samhällsforskarens handbok i tio punkter (häftad)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0