Nedräkningen fortsätter... 29 dagar kvar

Ja, vad har hänt de senaste dagarna....


  • Det har varit Värlscupfinal i Las Vegas i både dressyr och hoppning. Tyvärr gick det mindre bra för svenskarna.
    Minna TeldeDon Charly fick bryta pga att hästen var halt. Tydligen ska det inte vara något allvarligt i allafall.

  • Jan Brink, som gjorde sin sista start med Briar kom till finalen. Briar kände av den laddade stämning och lekte unghäst, eller som Brink sa: -Han sprattlade (tyvärr såg jag inte någon av dressyrritterna själv. Jobbade ju som vanligt.)

  • Helena Lundbäck och Madick fick i den första hoppningen i två nedslag. I den hoppningen gick det mycket bättre. Resultatet blev en felfri ritt och en sjätte plats. Totalt avancerade Helena och Madick från 30:e plats efter första dagen till 18:e med summan 18 straffpoäng trots bara två nedslag.
    I den tredje hoppningen fick Helena Lundbäck och Madick på nytt ihop en fullträff via en felfri ritt och avancerade till elfte plats.  I finalen bröt Helena Lundbäck efter flera rivningar. Madick var trött och räckte inte riktigt till.
    Hon slutade på 21:a plats i VC-finalen

  • Någon som det gick betydligt bättre för var:  Tyskan Meredith Michaels-BeerbaumShutterfly som ledde noll straffpoäng efter två segrar och var storfavorit till slutsegern.  Även sista finalrundan var felfri och dem vann världscupfinalen för 3:e gången, 2 segrar i rad nu.

  •  Har inte löst sig med knäpphästen än. En tjej kommer dock och provrider hennne i morgon. Påmin mig om att jag ska ta bort all havre ur foderstaten innan jag åker. Hon är lite smått odräglig just nu. Hon går jättefint på ridbanan i traven, men problemet kommer till galoppfattningarna. Hon bara kör upp huvudet och drar. Kan dock även ha att göra med att jag ridit på fullcheckbettet, men det gick hon jättebra på tidigare. Känns lite sådär med tanke på att jag snart åker. Hon får antagligen gå två ridpass i morgon. Åker nog dit och galopperar av henne på förmiddagen, så kanske hon är lite lugnare när de kommer och provrider. Väntar på besked om L också ska komma och när. Det är ju som sagt var bara 29 dagar kvar innan jag åker till Thedinghausen och det vore bra om den som ska ha henne har hunnit rida henne några gånger innan dess.
  • Var till veterinären med båda kissekatterna för sin årliga vaccination, jippiie. Bara över 700 kronor för det.


  • Någon som vet var man kan köpa vaccumpåsar? Tänkte det skulle göra min packning lite lättare.


    Nu måste jag byta kläder och åka till jobbet. *suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0