Dag 13 - tillbakablick

Började som vanligt 6.30 på morgon, men det otäcka var att min telefon inte ringde eller om jag lyckats stänga av det eller nåt. Jag vet inte... I vilket fall som helst vaknade jag av att någon smällde i dörren. Tittade hastigt på klockan, först en gång och sen en gång till. 6.35! Kastade mig ur sängen, hoppade i kläderna, sprang med nästan korsade ben till toaletten och snabbt ut till stallet. Allt detta lyckades jag med på 4 minuter. Fortfarande yrvaken var jag i stallet kl 6.39.
Är iof ingen fara, man tar snabbt igen dem minuterna genom att mocka lite snabbare (för mig innebär det att slösa lite mer spån).
Dagen gick sin gilla gång...
Mocka, borsta hästar. Det som dock hände idag var att Corofina, som har problem med sina framben fick gå ut i hagen. Hon är redan så illa i benen att det inte kan bli mycket sämre. Eller klart det kan, men som det är nu så mår hon inte så jättebra. Hon är väldigt tunn och ser mer ut som en gammal travare på 30 år, med lång hals och ledsen uppsyn. Desto gladare blev hon för att få gå ut. De har dessutom bytt boxar och hon verkar trivas bättre i sin nya box än i den gamla.



Corofina står längst in i det lilla stallet, sen "Nice Horse" - Constance som hon heter och ABBA (tidigare Argentina).
Markus och Meredith har varit hemma och ridit hästarna själva under tisdag och onsdag, så det blir mycket sadling och tränsning.

På kvällen tog jag, Julia och Barbara bilen ut till Weserpark och shoppade loss. Dock inget mer spännande än mat, men vi hade en väldigt trevlig eftermiddag/kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0