Hästar på rymmen

Kom till stallet vid 15.30 tiden. På gården står Rolle och håller i Mimmi och en liten nästan svart jättesöt ponny springer lös. Grannarnas hästar på vift fick vi klart för oss. Hade aldrig sett ponnyn förut, men travaren kände jag igen i allafall.

Eftersom Rolle hade fått stå ute i över en kvart med hästarna, så ringde G-B för andra gången hem till någon av de som har hästar i stallet. Första gången svarade de att de kommer så fort de hade tid... Vilket svar. Skulle vi få stå där med hästarna hela kvällen då eller vad hade de tänkt?

När G-B ringde andra gången sa de att de var på väg. Kopplade ponnyn och började gå mot deras stall för jag trodde självklart att jag skulle möta dem efter vägen.

Jag hinner fram till stallet, lyckas få in hästarna i boxarna. Tog av grimmorna. Täckena är inte min sak att ta av. Fortfarande ingen som kom.
Jag kollar ner i båda backarna efter nån som var på väg, men ser ingen. Väntar säkert 5 min innan jag bestämmer mig för att gå ner över täkten på vägen hem. Trodde jag skulle möta någon, men inte då.
Precis när jag ska gå svänger en Saab upp på gården, men åkte igen. Så ingen ägare kom och tog reda på hästarna. Ska fråga Rolle nästa gång jag ser honom om dem kom någon gång.

Konstigt beteende tycker jag... Eller i allafall annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Tackar tackar :)



Nu längtar jag till våren så man slipper skrapa bilen, pölsa i snön och kan börja ta av sig vinterjackan =)

2010-01-12 @ 13:45:04
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0