Mitt 2009

2009-lista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
 
Åkte till Tyskland för att arbeta som groom åt M & M Michaels-Beerbaum.
2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Hade inget speciellt nyårslöfte (tror jag), förrutom att det var dags för att göra en förändring. Blev att jag tog chansen att åka till Tyskland (bästa jag gjort), sen åkte jag hem för att plugga kriminologi (bra val, även om jag hela tiden längtar tillbaka till Tyskland)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ja, två arbetskamrater. Andreas & Helena. Carro  & Desa (2 dagar innan jul)
4. Dog någon som stod dig nära? 
Nej, och det är jag otroligt tacksam för! Tänker på dem som inte haft samma lycka...
5. Vilka länder besökte du? 
Tyskland  (nästan 4 månader)
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? 
Kärleken?! Näe, det tror jag inte... =)
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 
Hmm, dagen då jag åkte till Tyskland, 21 maj.
8. Vad var din största framgång 2009? 
Hmm, bra fråga. Det måste ja varit att komma in på kriminologin i den otroligt hårda konkurrensen.
9. Största misstaget? 
Hmm, kan inte komma på något. Eller kanske... Att bli inblandad i ett triangeldrama utan att veta om det. Varför blir jag inte förvånad?
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Förkyld, men inte allvarligt sjuk. Blev avbockad i Tyskland och blev ordentligt blåslagen, men ingen större skador än det.
11. Bästa köpet? 
Det måste nog vara min nya Golf. En begagnad bil från år 2007, med få mil i mätaren.
12. Vad spenderade du mest pengar på? 
Bilen helt klart.. I en klass för sig.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Tyskland och mina vänner där. Julia, Barbara och Ali är de viktigaste. All support jag fick när jag bestämt mig för att åka. Stort tack till familjen, Sofia, Amanda och självklart Katarina. Utan er hade det inte varit möjligt.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? 
Es geth ab... =)
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Mådde nog totalt sett bättre under hela 2009. Även om det fanns väldigt tunga stunder.
16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Att jag haft tid och pengar att åka tillbaka till Tyskland och att hälsa på Julia i Polen. Och att jag hunnit bättre med mina svenska underbara vänner.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Involverat mig med Kaffemannen...
18. Hur tillbringade du julen? 
Som vanligt... Kvantum, familjen och hästen.
19. Blev du kär i år? 
Kär vet jag väl inte. Känner mig fortfarande en aning trasig.
20. Favoritprogram på TV? 
Hinner inte se mycket på tv.
21. Bästa boken du läste i år? 
År 2009 har till största delen bestått av att läsa kurslitteratur. Intressant, men inget jag vill sätta under bästa bok jag läst. Twilightserien via ljudbok var annars inte helt fel.
22. Största musikaliska upptäckten? 
Bra fråga... Ingen aning. Michael Jackson (RIP) möjligtvis. Har aldrig lyssnat å mycket på honom som i år.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Hade ingen önskan till födelsedagen. Fick otroligt mycket fina födelsedagskort skickade till mig i Tyskland. Otroligt tacksam för det.
25. Något du önskade dig men inte fick? 
Om jag inte önskade något, så blev det aldrig så att jag inte fick något...
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? 
Pratade i telefon med nära och kära. Hade otroligt varmt i Tyskland (38 grader) och sen var vi ut och åt middag på den italienska resturangen med Tiia, Mari och Barbara. Ninna gav hästarna mat och sen gjorde jag nattcheck när jag kom tillbaka. Tack Ninna! På kvällen/natten blev det ett hejdundrande åskväder. Fick en underbar tröja av Beerbaums.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Tveksamt.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? 
Ridkläder, tveklöst.
29. Vad fick dig att må bra? 
Tyskland igen för att vara tjatig och självklart familj och vänner.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? 
Tyvärr, så har jag ingen aning.
31. Vem saknade du?
Linda som jag kommit ifrån (dax att förändra det).
32. De bästa nya människorna du träffade? 
Mina nya tyska vänner. LOVE!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0