Izor har överskottsenergi

Brukar ta in min häst själv på eftermiddagarna, men igår jobbade jag från 15.30-21-15 och vädret var så fint att jag tyckte det var synd att ta in honom innan jag åkte till jobbet. Tydligen var det ett misstag för han fick visst lite frispel. Efter att ha stått på vila i sjukhage, så är han väl tänd som en krutdurk. Izor som är van att bli riden ca 5 dagar i veckan och dessutom att gå ute dygnet runt i stor hage får plötsligt inte röra sig särskilt många meter. Han hade visst rest sig och busat en massa när han skulle gå in igår kväll.

Så nu verkar det som om jag inte kommer kunna be någon om hjälp när han ska in på kvällen. Kanske var bara nåt tillfälligt också, men det lär väl visa sig. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0