Full dag...

Jobbade på Kvantum fram till klockan 17 idag och sen var jag i väg och handlade foder åt hästen min. Det är så pass kallt ute och de förbränner rätt mycket energi för att hålla sig varma, även om hon har dubbla täcken på sig ute. Min lilla dam är ju ingen ungdom heller och har alltid haft lite svårt med att hålla vikten, så det var att åka in till Granngården och köpa lusernpellets. Borde ha köpt soja också, men bakluckan hade fryst fast så jag fick lägga fodret i baksätet. Får åka och köpa mer foder någon annan dag.

Passade även på att köpa ett bogskydd till Mimma för hon har fått skav att innetäcket framme på bogen, trots att hon har en padd som ska skydda mot skav. Men hon drar täcket snett när hon ligger på nätterna, så jag tror att det är därför hon får skav. Ska se om jag hittar något annat innetäcket att sätta på henne också och jag får hoppas på att bogskyddet passar henne. Har inte hunnit prova det än...

Var dessutom för kallt idag för att rida. Var -18 grader när jag åkte från jobbet. *brr*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0