Pensionärer...

 Funderar på det här fenomenet pensionär.
Varför har så många pensionärer så bråttom. "Flytta på dig, jag är pensionär och har bråttom".
Nog för att de är på andra halvan av livet, men måste man stressa halvt ihjäl sig för det?
Råkade ut för en av de här väldigt upptagna pensionärerna häromdagen när jag satt själv i kassan och hade kanske fyra stycken kunder i min kö. Ingen av kunderna hade särskilt mycket varor, men självklart måte den här pensionären rusa fram till kassan framför hänga sig över den och skrika och svära att jag måste öppna en kassa till. Hur ska jag kunna sitta i två kassor hade han tänkt? Tror verkligen kunderna att det är roligt att sitta med kö? Snälla nån.... Klockan var tidigt på morgonen och man kan inte räkna med att det finns hur mycket personal som helst, som bara sitter och väntar på jobb.
Strax efter att kunden varit och skällt kom i allafall en personal till och han rusade fram mot kassan likt ett skenande godståg.Men innan han hade betalat och var klar i kassan, så hade han även varit klar i min kassa.

Kontentan av det hela är att saker och ting blir inte bättre för att man stressar och skäller på personalen. Det enda som hände var att du förstörde dagen för en kassapersonal, du själv stressar, har säkert högt blodtryck och ett riktigt dåligt humör när du lämnade butiken. Ta ett djupt andetag och slappna av nästa gång du står i kö och ge personalen ett vänligt leende. Du kommer själv må bättre, vara betydligt glader när du betalat och du får en butikskassörska att känna sig uppskattad.




Njut av livet, medan du kan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0