Bestämt mig...

Nu har jag bestämt mig... jag hoppas bara att jag klarar hålla mitt löfte till mig själv.
Vaknade upp igår morse vid 5.15 och åkte och tränade på Faxe. Syrran skulle ansluta, men det när klockan väl blivit 7.30 och ingen kommit så drog jag hem... Skönt med ett träningspass, enda problemet nu är att jag blivit förkyld.
Men innan jag orkade kliva ur sängen, så låg jag länge och tänkte på den karusell som snurrat i snart 1 år. Känner mig bestämt på att MH inte ska få förstöra mer i mitt liv. Känns enkelt att säga nu, tills jag hör hans röst i telefon. Men jag kan inte vänta på någon som beter sig som ett svin och som dessutom inte kan bestämma sig för vilket ben han ska stå. Man kan faktiskt inte både äta kakan och ha den kvar... Känns bra att ha kommit till insikt om det. Har visserligen vetat det hela tiden, men som det är nu känns det rätt bra. (Får se hur länge det varar)

Kanske kan det här året bli rätt bra i allafall. Lägger ner en del av RUM och satsar mer på hästarna det här året. Måste ge det en chans.
Vår ridklubb ser ut att kunna få ihop några dressyrlag, men tyvärr faller divison 1 laget i hoppning på att det inte finns någon junior ryttare. Gick inte att få någon dispens på något sätt.
Tyvärr har jag ju ingen häst själv att tävla med, men som det låter nu kan det bli aktuellt att jag får låna någon. Vet inte när jag skulle få tid att åka runt och tävla, men roligt skulle det vara i vilket fall. Var inte direkt igår man tävlade...

Nu ska jag äta lite innan jag måste åka och handla foder och åka till jobbet direkt efter det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0