Dag 61

Just nu pågår en två veckors show i Gera, där vi har 5 hästar med. Nina och Janine är där som groomar från oss.
Rusty (Rastelle)
Sean (Connery)
Pablo (hingsten)
Annie (Constance)
CC (Charming Coco)

Även Holger Wenz har 5 eller 6 hästar med på showen. Hans groom hade inte lika stor tur. Barbara är helt själv att sköta alla dessa, men hon får nog en del hjälp från N & J. Hoppas det i alla fall....
Ursi är på semester och kommer tillbaka på onsdag, så Holger´s Arnaldo och Marpi står i vårat stall just nu...

Nu när Markus har varit borta så mycket har jag ridit både Calle och Starlett varje dag sedan måndag förra veckan (eller om det var redan från helgen innan. Är nog troligare att det var så.)

Vi har haft ganska lugna dagar den gågna veckan, så jag har haft tid att hjälpa Anu. Har fått isa både Petey (Shutterfly) och Joey (Checkmate). Har även promenerat Tootsie vid två tillfällen.
Men det största förtroendet jag fått är att jag fått promenera Shutterfly. Vanligtvis gör alltid Anu det själv, men jag fick en hel del ensam tid med honom. Först en liten promenad och sen gräsätande.



Just nu är Markus hemma måndag-tisdag, men jag har i vilket fall fått rida Starlett. Väldigt speciellt att rida Markus hästar när han själv rider brevid.

På kvällen efter att vi avslutat vårat arbetspass gick vi upp till huset och våra planer om att åka till Weserpark var spolierade eftersom veterinären, som skulle röntga Constantins hov/kota inte kunde behaga att dyka upp innan vi avslutat arbetspass. Så det var bara att vänta och en knalla ner till stallet igen.
Contantin, vår känsliga bjässe hade absolut ingen lust att ställa hoven på en planka. Han ställde sig på bakbenen och protesterade vilt, så när Markus kom fick han använda en brems på honom medan jag höll honom med ett kedjegrimskaft. Gick bra till slut, efter lite jobb.


Kommentarer
Postat av: maria

haha fick han ha benskydd då? XD

2009-08-02 @ 16:36:08
Postat av: Svar till: Maria

Om det var Shutterfly du menade.... Så är det så att vi i stort sett aldrig promenerar en häst utan benskydd. Shutterfly är värd mer pengar än du någonsin kan föreställa dig. Nu är han iof inte till salu, men ändå. =)

2009-08-02 @ 19:14:12
URL: http://tessla.blogg.se/
Postat av: maria

hahaha men ändå ;)

2009-08-08 @ 00:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0