Måndag (a day off)

Har ledig dag idag. Tänkte passa på att sova riktigt länge, men vad gör man när man är ledig?
Jo man vaknar vid 6 på morgonen utan klocka, så klart. Varför kan man aldrig vara så där hurtig när man ska upp och jobba för?
Övervägde tanken att fortsätta min och Julias nya morgonritual. Gemensam frukost... =)
Hörde dock att det regnade rejält och med tanke på att det brukar vara svinkallt ute i hallen, så övergav jag den tanken ganska fort. Låg kvar i sängen till 8-tiden i stället.

Även Barbara har ledig dag idag, men det beror på att hon kom hem från tävlingarna i natt. Hörde inte ett ljud från hennes rum förrän efter 12 någon gång då jag varit duktig nog att ta fram "Staubsauger", Vacuumcleaner eller som man normalt kallar den, Dammsugaren (hon vaknade inte ens då jag gjorde en ny spindelräd i mitt rum.).
Japp, spindlarna har hittat tillbaka till rummet... En jättelik satt i taket.


Dagens lunch: Curry och Ananas med ris...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0