Dag 10 - fortfarande lördag

Sitter på mitt rum och myser i mörkret. Är väldigt trött, så jag borde väl sova snart. Lite ovan med att kliva upp så tidigt, så ofta. Det som är bra att jag har ledig dag i morgon, det dåliga är att det är söndag. Hade gärna tagit en tur med tåget till Bremen, men jag har ingen riktig koll på var tågstationen ligger i Bremen och man kan väl inte räkna med att anslutningen till Bremen är lika bra, som på vardagarna. Får nog bli en tur nästa gång jag är ledig. Tänker nog undersöka Achim och Thedinghausen lite bättre i morgon. Får passa på...

Jag och Julia var för övrigt tidigare idag till något som liknade systembolaget, men mer lagertypen. och pantade alla flaskor vid hade i bilen. Det blev 17.95 euro. En halv förmögenhet, som hamnade i glasflaskan i köket. Julia är dock skyldig den 10 euro, så det blir mer pengar där. Vi har dock inte bestämt vad vi ska göra för pengarna. Nåt roligt eller bara till nödvändiga prylar, som dasspapper, diskmedel osv.

Constance, den nya hästen gjorde två felfria rundor på tävlingarna idag, men Rusty sprang förbi vattenhindret den busen.

Jag och Julia har konstaterat idag att vi inte gillar Sean. Han är en bitsk pålle, men stora tänder där fram. Han hugger som en kobra efter en, men håller man en hand över nosryggen så står han som ett ljus... Men tar man bort den, så... Han fick tag på en bit av min tröja idag, är glad att det bara var tröjan. Under nattchecken hann han dessutom stoppa Julias hand i munnen och ta en tugga. Gick dock bra med henne, hon blev nog mest rädd. Sean har i allafall respekt med Ninna. Alltid något.
Tydligen är det någon kille som jobbade i stallet för flera år sen som använde grepen och annat för att flytta på honom och efter det blev han bitsk. Känsliga damer och herrar det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0