Dag 3 fortfarande - lördag

Har haft en lång dag. Sitter tillsammans med tjejerna i köket och tittar på hästhoppning från Hamburg. Meredith kom på femte plats med ett tidsfel och Bernardo Alves, Brasilien vann på bara 0 fel. Var bara fyra felfria totalt i den tredje rundan. Gick inte särskilt bra för någon i den Beerbaumska familjen, men man kan väl inte ha flyt jämt? Eller?
Har varit på McCafé med tre av de andra tjejerna. Med det menar jag inte McDonalds utan som det låter, Café hos McDonalds. Jag följde med de andra mest för att ha nåt att göra.
Se hela bilden

Julia var ledig hela dagen idag (liksom igår) och lyckades få en parkeringsbot på 45 euro efter att ha ställt sig på handikapplats.
Måste ändra mig om Nathalie. Hon är från Schweiz, inte Tyskland. Pratar tyska gör hon dock. Känner att fler och fler tyska ord kommer tillbaka, som jag helt glömt. Bättre tyska undervisning kunde man nog inte få... Hör aldrig hört så mycket tyska som nu... Upptäckte att jag vet vad både kök, kylskåp och kaka heter.
Världsliga problem finns här också i och med att Janine tror att Barbara tagit hennes tröja. Bara att le och se glad ut...
Är väl dags att kvälla hästarna snart kan jag tänka mig. Jag gör som de andra gör.
Gick riktigt bra med kvällningen. Kom ihåg det mesta, vilka dörrar som skulle låsas och hur. Vilken häst som inte har vattenkopp, utan måste ha påfyllning av vatten. Märks till viss del att stallet är byggt utifrån gamla delarna. Finns inte brunn vid alla ställen där det finns vattenkranar, så det har en tendens att kunna bli en aning blött.
C.I.A har för övrigt varit på rymmen idag. Han hoppade ut från hagen, men missade lite på höjden så han tog med sig en planka ner. Mycket roligt för Nathalie och Janine att jaga häst. *ironisk*
Själv blev jag stående med en häst i gången, som jag höll på att sköta om och dessutom fick jag ta Nathalies häst. Lite snurrigt.



Nu gick visst Barbara som sista person att lägga sig. TV:n i köket stängdes just av. Börjar klockan 7 i morgon igen... Nu ska jag sova och lyssna på en ljudbok. Bara jag inte somnar...
P.S. Tro det eller ej. All kexchoklad från Sverige är fortfarande kvar. Spar det till sämre tider. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0