Tyskland dag 2 - arbete

Dagen i stallet började strax före 7. Har hunnit mocka 7 boxar, varav 5 med halm och 2 med spån. Tror dok att jag föredrar halm vid det här laget. Trodde aldrig jag skulle säga något sånt i hela mitt liv, men jag har konstaterat att det är enklare att mocka ur en box full med halm än en box fullproppad med spån. Där ligger tom Maria i lä. ;)

Vill påpeka att de där 7 boxarna var morgonmockningen, sedan har jag hunnit mocka nästan alla 7 en gång till. Var inte mycket att mocka då, men det skulle göras i alla fall.

Har varit på promenad med Elba, ett sto som har ont i vänstra bakhasen. Rejält svullen där, samt spolat henne med kallvatten i en kvart eller så.

Corofina en speciell dam har också fått en kvarts promenad eftersom hon har haft problem med en sena, som dock är på bättringsvägen.

Damerna har fått passa på att beta lite av det gröna. Vill definitivt inte gå in till boxen i stället.

Någon som kan rita mig en karta? Känns nästan som man skulle kunna behöva det. Boxar till höger, till vänster och där mitti. Glömde att det fanns en skrittmaskin, ridhuset och just ja solariumet. Inte till mig, utan till hästarna såklart.

Luktar lite skumt i rummet där jag ska sova, ska se om jag hittar någon dammsugare så jag kan dra en repa. Har dessutom ställt upp fönstret.

Tyska fältharar? Är det sådana där stora harar? För i såfall har jag sett en sådan här också.

I morgon ska här ridas... Börjas på en gång. Slipper rida "The Devil", ska rida Scarlett i stället. Låter spännande. =)  Blir det mycket rida måste mamsen och papsen skicka ner ett par till ridbyxor. De helsvarta helst.

Finns även hästar som heter Argentina, C.I.A  och nån med Curly.... Många namn att lära sig. Finns inga namnskyltar på boxarna i stallet, så man får lära sig allt eftersom. Är ju ett helt gäng till med hästar.

Meredith är fortfarande iväg och tävlar, Marcus har jag inte heller sett till än. Men han kanske är borta och tävlar han med? Fast hästarna är ju hemma? Jaja, han kanske bara är med som moraliskt stöd. Har även hittat en kompis i Bobby. En söt liten vovve som Nathalie passar åt Anu. Skulle gissa på att han har ganska många år på nacken.

Tror vi som jobbar här ska ta en shoppingsväng i kväll eller i morgon. Kan behöva handla en handduk och lite er mat. Har lite nudlar och varma koppen (jordgubb & vanilj *mums*). Nu ska jag ta och slappa lite innan vi ska jobba efter lunchen. Har haft ledigt mellan ca 11.30-14.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahah jag gillar att ha mycke spån bara! xD

2009-05-24 @ 18:19:14
Postat av: Syrran

Besviken igen då.... Inget nytt inlägg av dig, Therese. Nyfiken på din tillvaro!!!!!

2009-06-02 @ 16:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0