Tyskland dag 2 - fortfarande

Nu har vi fått gå in och duschat. Känner mig som en helt ny människa. =)

Hur ska man sammanfatta dagen på bästa sätt?

•·        Tidig morgon (efter lite sömn). Började 7.

•·        Stort spartanskt rum med lite skum lukt. Instängt? (Skön säng & hyfsad förvaringsplats)

•·        Personalen verkar vara trevlig, men det är en jag inte fått något riktigt grepp om än.

•·        Rörigt kök. Inte direkt som jag skulle vilja ha det.

•·        Badrummet är kanonfräscht. Måste vara nyrustat med heltäckande klinker. =)

•·        De flesta hästarna verkar vara trevliga.

•o   Constantin har dumma idéer, som att resa sig oförklarligt. (me not like.)

•o   Elba gillar inte vatten på stallgången. Favoriten än så länge om man bortser från reaktionen vid vattnet.

•o   C.I.A är ung och orutinerad. Skvätter till för småsaker.

•o   Corofina, en lite smågrinig dam.

•o   Argentina är ytterligare en favorit. Trevlig tjej.

•·        Har promenerat hästar i ca 1 ½ timme. (motion)

•·        Mina tår är lite misskötta igen. Komma ihåg tåseparerarna!

•·        Mockat X antal boxar, X antal ggr...

•·        Packat upp en resväska.

•·        Besökt gigantiskt köpcenter (Weserpark) med de andra 4:a som bor i samma hus, där det enda jag handlade var mat och handdukar.

•·        Pratat mycket engelska, en liten del tyska, en liten del svenska.

•·        Pratat tyska med kassörskan. Kom ihåg! Tasse = kopp, Tasche? = kasse (trist att tyskarna är så dåliga på engelska, det som är bra med det är att jag måste försöka prata tyska).

•·        Sett att orten Achim ligger i närheten av Thedinghausen.

•·        Inhandlat en massa mat, så nu ska jag klara mig på luncherna i alla fall 2 veckor framöver hoppas jag. Bröd och frukt vill jag nog köpa och lite pålägg. Försökte hitta något som liknade Kavli mjukost, men utan framgång. Letade säkert på fel ställe.

•·        Haft nattcheck tillsammans med de andra tjejerna. Ska klara det själv längre fram.

•·        Tycker inte rummet luktar lika skumt längre... eller om det är jag som vant mig vid det.

•·        Sett min första Lidl butik i Tyskland.

•·        Konstaterat att Barbara, Nathalie och Chanine är från Tyskland, Julia från Polen. Bara dem som jag träffat än så länge.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Yeah, antar att du fixat så du har internet nu?

Lägg till mig på skype, så kan vi snacka mera.

Låter som du börjar känna dig hemmastadd.

Kram

2009-05-23 @ 18:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0