Årets galenskap har dragit igång - Göteborg Horse show 2010

Är nu här nere i Kungsbacka/Göteborg och hälsar på systeryster, under en av de roligaste tiderna på året. Nu menar jag självklart inte årstiden vinter, för det går inte att komma undan att Göteborg är en sommarstad. Med den roligaste tiden, menar jag självklart att årets horseshow har dragit igång med dunder och brak... =)

Har haft det ganska lungt med körningar, så jag har haft ganska bra dagar måste jag säga. Fast samtidigt är det ju därför man är här, för att man vill jobba och gärna ha en del körningar också. Man träffar trevligt folk, udda folk och en massa folk som man inte riktigt vet var man ska placera in dem.



Har hunnit sett veterinärbesiktningar, ombesiktningar, morgonträningar, hopptävlingar och en massa annat spännande. Var lite rörigt idag med taxibil som voltade på motorvägen till Landvetter. Flygplatser som stängdes pga snövädret. Ytterligare andra flygplan omdirigerades till Skavsta. Hur tänkte dem då???
Skavsta är ju inte direkt nästgårds. Tog de fel på Säve och hamnade i Skavsta? Man kan ju undra.



Har haft riktigt roliga körningar idag, bla Gerco Schröder. Har fortfarande inte lyckats lista ut vem hans kompis var. Skulle ha kollat det innan jag åkte "hem", men glömde det självklart. Typiskt mig. Var i allafall en riktigt trevlig prick.
Adelina Cornelissens pappa var också väldigt trevlig och mycket pratsam. Det var betydligt mer än vad man kunde säga om Bo Kristienssen (polare till Roffe? om jag förstod det rätt). Var rätt spännande när en lastbilschaufför från Frankrike (jobbar i Schweiz, så mycket förstod jag av hans franskengelska) skulle surra och förklara nåt med lastbilen. Med mycket gester, nåt ord engelska och en massa franska (som jag självklart inte förstod ett enda ord av) hade han lyckats förklara att han behövde åka till lastbilen eftersom han var rädd att den svenska rekordkyla (-1 grad) skulle dra ur batteriet. Han fick som han ville och verkade rätt nöjd i allafall... =)


(I väntans tider. På shuttleservice kontor väntar funktionärerna tåligt på att få en körning.)

Funderade på vad det var för groom  som jag kände igen i lastgången gående med en häst (funderade om jag träffat henne i Tyskland), när jag skulle försöka passera med bilen. Jag hejade och hon hejade. Efter ett tag kom jag ju på vem det var jag tog för groom. Det var visst Malin Baryard, som inte var fullt lika uppstilad som jag har vant mig vid att se henne på showerna.

Träffade även på Karsten i matsalen

Det absolut senaste som hänt var att Kungsmässan här i Kungsmässan har blivit bombhotat. Ni kan ju bara föreställa er pådraget som är här ju nu med polisbilar, brandbilar och ambulanser. Mamma Mia!!! Var har man hamnat någonstans? High Chaparall? Vilda Västern??


Ledsen för de suddiga korten, min mobilkamera är inte den bästa vill jag lova. Blev tyvärr så att jag inte fick med mig min riktiga kamera. Typiskt mig...

Uppdatering: Gerco´s kompis var ju självklart landsmannen Harrie Smolders.


Kommentarer
Postat av: S O F I A -satsar till 100!

Jättefin blogg :O ;)



Läs om olika ridövningar och tips, få massor av update med roliga / fina bilder och filmer, tälingar och mycket mer på en fullspäckad hästblogg ;D



http://sofiaelinab.blogg.se



Att titta skadar inte ;)

2010-03-02 @ 19:08:57
URL: http://sofiaelinab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0