Barbacka på en piggelin

Var ut en sväng med pållen och skrittade barbacka. Tyvärr har det blivit så grymt med vatten i hagarna efter senaste regnvädret, så på vissa ställen är det nästan ett par decimeter djup. Mindre bra då Mimma´s mugg/rasp vägrar att läka ut trots salva. Frambenet såg visserligen lite bättre ut idag, men bakbenet har fortfarande mycket kvar. Är ju ändå frambenet som är det mest problematiska, så i morgon ska hagen byggas om och stängas av. Kan nog bli kanonbra det där hoppas jag. =)

Barbacka rundan gick faktiskt riktigt bra även om hon var lite väl pigg ch springig på det enda stället där jag galopperade. Hatar verkligen när hon bara ligger på och försöker dra tyglarna ur handen. Har ingen lust att betsla upp nu heller när hon går så pass bra som hon gör på fullcheckbettet. Skulle ändå behöva något motsvarande till fullcheckbettet att rida på när jag rider markarbete. Stör mig lite på parerstängerna då, även om hon går fint... Får försöka leta lite vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0