Lindrig korsförlamning?

Fick ett häftigt uppvaknande i morse eller rättare sagt jag var vaken, men tänkte hinna dra mig ett tag till. Det blev inte mycket av de planerna eftersom stallägaren ringde och sa att Mimma låg i hagen och vägrade resa sig. Var bara att rycka med mig pappa och slänga sig i bilen för att vara där en kvart efter att han ringt.
Lilla gumman låg helt utsträckt på den blöta marken och gnäggade överlyckligt när vi kom. Kände lite på benen och allt verkade fungera som de skulle, så på med grimman och med lite dragande i grimman och puttande och dragande av pappa och R, så stod hon på benen igen. Lite vinglig, men ändå sig själv... Blev till att promenera henne en stund, så stelnaden släppte och nu står hon en stund och torkar och hämtar krafter inne i stallet.

Vi misstänker en lindrig korsförlamning då underlaget är blött och tungt ute i hagen, men nu ska den ju byggas om så jag hoppas det inte blir något mer sådant här nu... Men nu ska jag åka tillbaka till stallet och gå en liten promenix med henne och se hur hon är i kroppen. Förståeligt att hon var lite skakig på benen om hon legat ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0