Ridtur i solen

Var ut med Mimma vännen på en ridtur. Tråkigt bara att det ska vara så fruktansvärt djup snö överallt. Står jag i snön räcker snön mig upp till midjan, så det gäller att hålla sig på de plogade vägarna. En galopp ute på täkten i snön är definitivt inget att ens fundera på...

Mimma var riktigt fin in munnen idag med även om hon var väldigt stel i nacke och rygg. Ville inte alls jobba på några längre stunder. Mimma jobbar man bäst på volter för att få henne mjuk och följsam. Men det är ju så mycket snö, så det finns inte en endaste liten volt man kan arbeta henne på. Men nu är vi inne i mars och våren borde snart vara i antågande även om det är -10 grader ute just nu.

Har konstaterat idag att min häst troligen skulle göra allt för mig. Gå både genom eld och vatten om jag skulle be henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0