Får önska en god fortsättning på året

Nu har vi firat ut årets sista dag med pompa och ståt. Mellan klockan 8-17 var det inte så mycket till firande för att jag jobbade, men det är sånt där nödvändigt ont för att jag ska slippa ta studielån. Är snart inne på mitt sista halvår (förhoppningsvis) och inte en krona i studielån än så länge i alla fall. :)
Men det är en annan historia. Nyårsafton firades som det bör med god mat (3 rätters meny på restaurang) och med trevligt sällskap. Jag var dock trött i och med att jag dygnade (var vaken ett helt dygn i sträck) redan klockan 5.45 på nyårsaftonsmorgon. Så party var inte att tänka på.

Vi fick även se ett fint och pampigt fyverkeri nere på stan. Men jag fattar inte hur folk tänker som släpar dit sina hundar. Jag såg en stackars golden, som jag skulle gissa på var 12-14 månader gammal. Tror aldrig den hunden mer kommer kunna vara i närheten av fyrverkerier. Den kröp på backen och försökte ta sig därifrån, medan ägaren till en början försökte hala tillbaka vovven med ena armen och dricka champange med det andra. Det var den tråkiga miten....
Den trevliga biten är att jag fick sällskap efter fyrverkerierna av en av de bästa personerna jag har i mitt liv. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0