Rätta mig om jag har fel..

Du får inte knacka på min dörr
om du inte är beredd att komma in
Du får inte göra om mitt namn
och börja kalla mig för din
Du får inte vandra på min väg
utan att visa mig ditt mål
Och inte stjäla av min godhet
för att fylla upp ditt hål

Sanningens ord. Varför är det inte självklart? Man knackar väl inte på någons dörr för att gå in och hämta fikabrödet och gå igen? Om man vill fika får man lov att göra det tillsammans med den vars kakor det faktiskt är. Annars gills det inte! Alla måste ta sitt ansvar. Man knackar inte om man inte om man inte vill komma in, och man går inte in hos någon utan att ta av sig skorna. Rätta mig gärna om jag har fel...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0